Mitmekülgsed õpitoad ja uudishimulikud lapsed

Kooli kõige noorematele õpilastele mõtlesid kaheksa klassijuhatajat ise välja tegevused, mis olid kantud Eesti sünnipäeva teemast ja seotud ühe õppeainega.

 

Õpetajad kirjeldasid Kirjatarga toimetusele oma õpitubasid.

» » » Õpetaja REINE ja käsitöö

Käsitöö toas olid ülesanded vastavalt vanusele.  1. ja 2. värvisid paberist väljalõigatud liblikaid sini-must-valgeks ja kleepisid kaks tükki vastamisi pulgale. Pulka peopesade vahel keerutades tekkis mõnus vurisev heli ja kujutlus, nagu liblikas keerutaks päris kiiresti. Nii oli võimlaik ka vaadata, kuidas joonistatud muster liikumises muutus. Kiiremad jõudsid värvida ja kleepida isegi kaks paari liblikaid.
3. ja 4. klassid valmistasid krepp-paberist siniseid rukkililli. Sellel tööl oli mitu etappi. Südamikuks kahest erinevast värvilisest paberist ribad ja väline sinine. Kõik ribad rullida ümber pulga ja korralikult kinnitada. Viimase lihvi andis juhendaja, kattes bambuspulga lilleteibiga, et lille vars ikka roheline oleks. Kiiremad jõudsid ka kaks lille valmis.

» » » Õpetaja TERJE ja loodusõpetus

Õpituba oli seotud Eesti looduse tundmisega. 1.klassidega tegid veebiviktoriini ja mängisid erinevaid veebimänge loomade ja lindude tundmise peale. 2.- 4.klass sai osaleda paarilisega Eesti looduse teemal koostatud Kahoot võistlusel. Vastata oli vaja 50 valikvastustega küsimusele. Kolme esimese võistkonna liikmed sai näpu vahele väikese tänulehe. Kõik osalejad said suu magusaks.

» » » Õpetaja SVETA ja matemaatika

Mina tegin matemaatika kallakuga töötuba. 1.-2. klassi nublud pidid lahendama Eesti sümbolitega (rukkilill, lipp, suitsupääsuke) sudoku.
Töö toimus kolmikutes, kõigepealt tuli sümbolid õigete värvidega ära värvida, siis lahendada ülesanne.
3.-4. klassi rahvas pidi Eesti kontuurkaardil värvima maakonnad, värvid millega värvida said lahendades matemaatika tehteid. Töö toimus nelikutes.
Kiiremad jõudsid Eesti kaardi järgi leida ja õigesse kohta kirjutada maakondade nimed.

» » » Õpetaja EVE ja emakeel

Minu eesti keele töötoas otsisime vastust küsimusele KUI MITU PEALINNA? Panime sõnadest kokku lause ja saime teada, et ametlik pealinn on Tallinn, aga on veel suvepealinn Pärnu, kultuuripealinn Tartu, pulmapealinn Kuressaare, lille- ja kevadpealinn Türi, külmapealinn Jõgeva ja talvepealinn Otepää. Lisaks täideti põnevat töölehte rühmas ja ikka Eesti kohta. Lapsed olid usinad ja uudishimulikud.

» » » Õpetaja MERLIN ja kehaline kasvatus

Minul oli liikumise õpituba spordihoones peeglisaalis. Kuna aega oli kõigest 20 minutit, alustasime kiire soojendusega, et lihased soojaks saada ja enda vaim pisikeseks treeninguks valmis panna. Edasi proovisime ilma muusikata läbi teha minu ettevalmistatud lühikese ja lõbusa tantsu. Lõppkokkuvõttes oli lastel tants muusikasse selge nii, et mina ise tantsisin ees. Tagasiside lastelt oli positiivne ning lastel oli lõbus koos tantsida. Eriti vaimustuses olid esimesed klassid.

» » » Õpetaja KÄTLIN ja võõrkeeled

Kasutades Plickersi keskkonda said õpilased oma salakoodiga vastata Eesti-teemalise viktoriini küsimustele. Lisaks tõestasin kõigile lastele, et nad juba oskavad saksa keelt. Väga lihtne oli leida piltidele õiged vasted saksa keeles – AUTO, TASSE, TEE, THEATER jne.

» » » Õpetaja LY ja ajalugu

Arutasime Eesti Vabariigi tekkimise lugu, võrdlesime tänase eluga. Kõige populaarsem oli soomusrong  ja ühe klassiga jõudsime ka Eesti Vabariigile sünnipäevakaardi joonistada.

Kõik järgnevad fotod: Margit Jaanson.