Abiturientide muljed õpetajaks olemise kogemusest

Kätlin LAUR

5. oktoober on see päev, kui austatakse õpetaja ametit. Toreda traditsioonina antakse Kilingi-Nõmme Gümnaasiumis abiturientidele võimalus otsida endas “õpetaja Laur” üles ja panna end proovile koolikaaslastele tunde andes. Kuidas see päev neil läks ja millised muljed nad ellu kaasa võtavad, saate lugeda nende mõttekildudest.

 

 

 

Üllatas see, et kui oled õpetaja rollis, siis lapsed on igati vastuvõtlikud. Kohe, kui nähti sind klassi ees, siis tekkis ka rohkem austust õpilaste poolt. /Kaimo Perillus/

Kaimo andis edasi muusikaõpetuse teadmisi Elon Miisna asemikuna. Foto: Maria Mägi

Üllatav oli see, kui mõistlikud 6.a ja 5.a klassi lapsed olid. Ma olin kindlasti palju hullemaks valmis. Tore oli see, et päeva lõpuks kõik ikka ellu jäid! Isegi need, kes väikeses majas õpetasid. /Triin Närep/

Nii tore oli kogeda, mida tähendab olla ja tunda end õpetaja rollis. Üllatas mind aga see, et kõik klassid, keda mina õpetasin, olid koostöövalmis tunnis kaasa tegema. Küll aga tuli välja, et osad õpilased on teiste kaasõpilaste suhtes negatiivsed ning tõrjuvad. /Heliise Tornik/

Heliise astub Ly Lünekundi kingades. Foto: Maria Mägi

Ma arvan, et meil õnnestus see päev ja me saime hakkama. Selle kogemuse võtan endaga ülikooli kaasa, kui otsustangi õpetaja ameti kasuks. /Merlin Tallo/

Merlin Tallo õpetajatele pühendatud aktusel õppealajuhataja rollis. Foto: Maria Mägi
Rigmor Kidra, direktor üheks päevaks, surub kätt direktor Erli Aasametsal. Foto: Maria Mägi

 

Õpetajate päeval üllatas mind nooremate õpilaste energilisus. Mind ehmatas õpetajate päeval õpilaste käitumine. /Rigmor Kidra/

 

Õpetajaks olemine oli päris tore, kuigi algklasside majja kõndides arvasin, et ma ei saa nende väikestega hakkama. Aga nad olid päris toredad! Ning natukene on isegi kahju, et ei saanud kõiki tunde anda. Üldiselt jäin päevaga rahule. /Kaisa Pinka/

 

Seoses õpetajate päevaga sain ma aru, et tõesti on väga raske tervet klassi kogu aeg korrale kutsuda, kuid õpetajaamet tundub sellest hoolimata huvitav. /Helena Berg/

Õpetajate päev oli üks ütlemata huvitav kogemus. Mõistsin tegelikult, mida tähendab tunni läbi viimine ja kuidas selleks reaalselt valmistuma peab. Kindlasti jäi meelde see, kui raske on päriselt tunnis või siis aulas korda pidada. /Oskar Pärna/

Romet proovis, kuidas on Helle Bergi asemel õpetada 8.b klassile ajalugu. Foto: Maria Mägi

Ma arvasin, et nooremaid klasse on raskem õpetada, aga tuleb välja hoopis, et vanemaid on raskem. Nüüd tean, miks on õpetajad kogu aeg kurjad – nii on lihtsam lapsi korrale kutsuda. /Peeter Leesi/

Sain tunda, kui raske on olla õpetaja. Viisime läbi ainult paar tundi ja õpilased kurnasid täiesti ära. Ei kujutaks ettegi, kui peaks iga päev õpilasi õpetama ja nendega tegelema. Hästi toredad olid väiksed lapsed. Neile nii meeldisid uued õpetajad, palusid isegi mind oma õeks ja ootasid mind ka tulevikus neid õpetama. /Kaia-Liina Silberk/

Minu arvates oli õpetajate päev lahe. Kuid me oleksime võinud olla terve päev õpetajad, mitte vaid kaks tundi. /Kristel Talvik/

Vabatunde ei olnud, mis on halb. Põhikooli õpetada on raske. /Martti Kollamaa/

Oli väga huvitav kogemus proovida õpetajaks olemist. Kõige üllatavam ja meeldivam oli minu jaoks see, kuidas õpilased olid valmis koostööd tegema. Kõige rohkem jääb kindlasti meelde, kuidas algklasside lapsed ei tahtnud, et ma nende juurest pikapäevarühmast ära läheksin. /Mari-Liis Orasmäe/

Päev oli minu jaoks õpetlik, kuna sain tükikese õpetajate perspektiivist. Olin üllatunud, et lapsed olid nii kuulekad. /Karel Kaevats/

“Klassijuhataja” Karel koos oma 5.a klassiga. Foto: Anne Aasamets

Tore oli õpetaja olla ja tööd õpilastele jagada ning neid juhendada. Keeruline oli kõigil silma peal hoida. /Raimo Köidam/

Oli huvitav olla õpetaja, sest me pidime ise õpilasi juhendama. Keeruline oli klassis korda hoida. /Riivo Köidam/